۱ تیر ۱۳۹۵، ۸:۰۴

امام جمعه بوشهر:

فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در استان بوشهر پررنگ است

فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در استان بوشهر پررنگ است

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فضای قرآن در ماه مبارک رمضان در سطح استان بوشهر بسیار پررنگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان بوشهرضمن تبریک میلاد آسمانی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و قدردانی از تلاشگران عرصه قرآن در استان بوشهر، اظهار داشت: امید دارم در ماه بهار قرآن ماه مبارک رمضان کارهای بسیار بزرگ متناسب با شأن قرآن طراحی و اجرا شود و دیگر ماه‌های سال متأثر از این فرهنگ قرآنی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: الحمدالله کارهای بزرگی در عرصه فرهنگ قرآنی در استان صورت گرفته که در فضای ملی تأثیر بسیار شگرفی داشته به طوری که دیگر استان ها از استان بوشهر الگوبرداری می کنند.

وی ادامه داد: تقاضا دارم که دانش و تجربه کار در این زمینه مانند تنظیم چشم انداز قرآنی استان، به سایر استان ها نیز منتقل شود. تنظیم سند چشم انداز قرآنی استان بوشهر کار بسیار خوبی است اما مهم تر از آن، اجرای آن است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر با بیان اینکه اجرای سند چشم انداز قرآنی حسب نقشه راه یک ضرورت است، افزود: فضای قرآن در ماه مبارک رمضان در سطح استان بسیار پررنگ است و باید این حاکمیت روح قرآن که در این ماه وجود دارد در دیگر ماه ها نیز تسری داده شود.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: از دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان بوشهر تقاضا دارم که برای روز قرآنی استان بوشهر که در اسفند ماه برگزار می شود از همین الان یک دبیرخانه تشکیل شود و برنامه ریزی و طراحی های لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه باید به سمت فهم و عمل از دریچه قرائت قرآن برویم، افزود: مهم ترین اصل در قرآن، هدایت و عمل است و تمام برنامه های قرآن مانند قرائت، تجوید و صوت و لحن بدین خاطر است که انسان در فضای قرآن انس گیرد و آشنا شود که بفهمد و عمل کند.

کد خبر 3691276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha